اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند
سرخط خبرها

ضرب‌الاجل یک‌ماهه به واحد‌های مسکونی حاشیه و بستر کال اسماعیل آباد مشهد | تخریب ۱۷۲ واحد مسکونی با هدف ایمن سازی

  • کد خبر: ۳۹۳۷۷
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
ضرب‌الاجل یک‌ماهه به واحد‌های مسکونی حاشیه و بستر کال اسماعیل آباد مشهد | تخریب ۱۷۲ واحد مسکونی با هدف ایمن سازی
تا یک‌ماه آینده، روستا و کال اسماعیل‌آباد با تخریب ۱۷۲ واحد مسکونی ساخته‌شده در بستر این کال، با داستان خطرپذیری و بحران‌های احتمالی ناشی از سیل‌وسیلاب برای همیشه خداحافظی می کند.
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ نه فاصله زیادی با مرکز شهر دارد که بگوییم روستاست، نه هیچ شباهتی با مؤلفه‌های شهرنشینی را در ذهن متبادر می‌سازد. «اسماعیل‌آباد» محدوده‌ای است که در دل شهر هضم شده و با این حال همانند برخی بافت‌های نام‌آشنای مشهد هنوز نتوانسته است خود را با ساختار‌های آن وفق دهد؛ بافتی که مشکلات ریزودرشتش بر همه مشهدی‌ها و حتی خیلی از غیرمشهدی‌هایی که برای خرید سوغات سروکارشان به الماس‌شرق و بازار‌های منشعب آن افتاده، روشن و پیداست. صحبت امروزمان از آسیب‌های اجتماعی که گریبان اسماعیل‌آباد را گرفته و بارهاوبار‌ها از آن سخن گفته‌ایم نیست. از امروز تا تقریبا یک‌ماه آینده، روستای اسماعیل‌آباد و بستر کالی که در دل آن جا خوش کرده، قرار است تحولات زیادی را به‌خود ببیند. مدیران آب‌منطقه‌ای کمر همت بستند تا به یک معضل تقریبا دودهه‌ای پایان دهند و با تخریب ۱۷۲ واحد مسکونی ساخته‌شده در بستر این کال، با داستان خطرپذیری و بحران‌های احتمالی ناشی از سیل‌وسیلاب برای همیشه خداحافظی کنند.

همین موضوع باعث شد تا مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان‌رضوی دیروز نشست‌خبری فوری ترتیب دهد و ماجرای کاری را که قرار است با همکاری و همراهی دستگاه‌های مرتبط در این اراضی آغاز شود، شرح دهد. محمد علائی در این نشست که در فضای باز داخل شرکت تحت امرش برگزار شد، رفع تصرف از حریم و بستر کال اسماعیل‌آباد را در راستای وظایف ذاتی این مجموعه دانست و گفت: کال اسماعیل‌آباد دقیقا بین روستای اسماعیل‌آباد و مجتمع تجاری الماس‌شرق قرار گرفته و به‌دلیل عمل‌نکردن برخی مسئولان به وظایف خود در سال‌های گذشته، اکنون شاهد پدیده‌ای به‌نام تصرف حریم و بستر این کال هستیم.

وی با اشاره به ساخت ۱۷۲ واحد مسکونی بین۱۵ تا ۱۰۰درصد داخل رودخانه اسماعیل‌آباد طی تقریبا ۱۵ سال اخیر گفت: تکلیف و وظیفه ما شناسایی، پاک‌سازی و رفع تصرف در این محدوده است و مسائل اجتماعی آن به ما ربطی ندارد و حوزه‌های دیگر مدیریت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان طول کال اسماعیل‌آباد را ۶۵۲۵ متر و مساحت آن را نزدیک به ۵۰ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از امروز روند رفع تصرف با همکاری دستگاه‌های مختلف در این کال آغاز و یک ماه به متصرفان موجود در حریم و بستر رودخانه مهلت داده خواهد شد؛ همچنین برخی نقاط رفع‌تصرف‌شده از امروز لای‌روبی می‌شود.

او البته این را هم گفت که در محور غربی کال نیز طی سال‌های اخیر تعدادی سازه صنعتی نظیر انبار و سردخانه به‌صورت غیرمجاز ساخته شده است که به‌دلیل فاصله با بستر رود فعلا با آن‌ها کاری نداریم.

علائی درباره ضرب‌الاجل یک‌ماهه‌ای که به واحد‌های مسکونی حاشیه و بستر این کال داده شده است، گفت: در صورت همراهی افراد ساکن در این خانه‌ها که البته باید از واژه آلونک برای آن‌ها استفاده کرد، قرار است شهرداری مشهد مساعدت کند و حمایت‌هایی را داشته باشد، اما در غیر این صورت، علی‌رغم رفع تصرف حریم و بستر رود، شکایت کیفری و حقوقی نیز از این افراد خواهیم کرد و اجاره این چند سال تصرف نیز از آن‌ها گرفته می‌شود.

وی مهم‌ترین هدف این رفع تصرف را جلوگیری از تهدیدات سیل در این منطقه دانست و بیان کرد: همچنین در پی گفت‌وگویی که با مدیران شهری مشهد داشتیم، قرار است با تهیه نقشه‌ای مدون، بوستانی زیبا در یکی از اراضی رفع‌تصرف‌شده در محدوده کال و روستای اسماعیل‌آباد ساخته شود.
او طول رودخانه‌های استان را بیش از ۲۸۵ کیلومتر دانست و گفت: رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها از وظایف ذاتی این شرکت است و در این زمینه به وظیفه خود عمل می‌کنیم.


چهل‌بازه روی میز رئیس دستگاه قضا

علائی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرآرا درباره آخرین وضعیت اختلاف بر سر رودخانه چهل‌بازه گفت: در این زمینه تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ کردیم و قرار است رئیس قوه‌قضاییه دستورات لازم را ابلاغ کند.
طبق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۹۲، درصورتی‌که رئیس قوه‌قضاییه رأی قطعی صادرشده از هر یک از مراجع قضایی را خلاف‌شرع تشخیص دهد، می‌تواند پرونده را برای اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور بفرستد تا به آن رسیدگی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->